tirsdag 26. mai 2009

Nytt hus, muntlig eksamen og kjæreste i Afganistan

Nå har det blitt en stund siden sist jeg skrev på bloggen. Vi flyttet med et digert flyttelass fra indre troms og inn i det nye huset vår på Inderøya. Vi har hatt en liten uke i huset, jeg har gjort unna en skriftlig eksamen i spesped, hengt opp utstilling og åpnet denne i samme tidsperiode. Før vi reiste ned til Oslo i går rakk vi å spise to middager i huset, hvorav den ene var skikkelig grillmiddag på verandaen. Herlig, gleder meg til neste gang!

Nå sitter jeg på biblioteket til Høgskolen i Oslo, og har akkurat sendt min kjære med flytoget, og snart er han vel på vei til Afganistan. Tror det kommer til å gå fint med han der nede, synes det værste er at han ikke skal være hjemme i det nye huset vårt å syssle sammen med meg. Håper den neste mnd kommer til å gå fort, da kommer han hjem i 2 uker.

I overimorgen er det muntlig eksamen på mastern. Merkelig nok er jeg ikke det spor nervøs, og ikke er jeg spesielt motivert til å lese heller, selv om jeg vet jeg burde pløye gjennom Kants Kritikk av dømmekraften. Ikke akkurat easy reading... Å nå som Frank reiser til Afganistan virker hele eksamen som en bagatell i forhold til hva som virkelig betyr noe. Kanskje leselysten kommer i morgen.. mest sannsynlig ikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar