søndag 5. april 2009

Påske, masterskriving og bivirkninger

Ja da va det påske, min kjære samboer har dratt hjem på påskeferie og her sitter jeg og hunden tilbake. Planen er å skrive ferdig masteroppgaven som skal leveres om 10 dager. 
Masterskrivingen har hatt sine virkninger på meg. Jeg har blitt usedvanlig sneversynt, og det første jeg tenker på når jeg våkner om morgenen er en eller annen del av masteroppgaven jeg må gjøre noe med. I tillegg har jeg blitt veldig bevisst på andre menneskers ordvalg, spesielt på tv, hvor man kan finne utallige dårlige formuleringer og ordvalg i alle slags sammenhenger. Føler jeg begynner å nærme meg fullverdig nerd...
Mer bekymringsfullt er det kanskje at kroppen jeg pleide å trene jevnlig for å holde ved like til en viss standar har lidd merkbart forfall. Datakroppen begynner å ta form; jeg er blitt smalere over skuldrene og breiere over rumpa, som skapt for å gro fast til kontorstolen.
Ikke hjelper det at min kjære, tynget av dårlig samvittighet for å reise fra meg i påsken kjøpte påskegodt til meg, hvilket resulterer i hyppige besøk av den store smågodt-posen og de 4 store sjokoladeplatene som ligger i hjørneskapet på kjøkkenet. 
Det er kommet til det punktet hvor jeg nå oppriktig gleder meg til å levere oppgaven, og forhåpentligvis klare å returnere til det vanlige livet igjen. Tror både jeg og hunden ser fram til å ha tid til lengre turer, oftere, for  ikke å nevne å sitte å glo på dataskjermen mange timer om dag. (Ja det gjelder hunden også...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar